Nyárádszeredai utazás, 2016 október

2016. október 26-án, egy szép szerdai napon felkerekedtünk (20 tanuló és 2 kísérőtanár), hogy meglátogassuk Nyárádszeredán testvériskolánkat.

A reggeli órákban indultunk és 21.15-re értünk a célállomásra. Az iskola képviselői szívélyesen fogadtak bennünket a főtéren, majd a szálláshelyünkre kísértek, ahol finom, meleg vacsorával vártak minket. Vacsora után rövid beszélgetést követően mindenki nyugovóra tért.

Csütörtök reggel átmentünk testvériskolánkba, a Bocskai István Elméleti Líceumba, ahol diákjaink találkozhattak az iskola tanulóival. Gyönyörködtünk Bíró János fafaragó művész által készített székely kapuban, amin keresztül az iskola udvarába léphetnek az ide érkezők. Egy jó hangulatú helytörténeti vetélkedő keretében a tanulók számot adtak arról, hogy mennyire ismerik egymás településeit. Ezt egy barátságos labdarúgó mérkőzés követte, ahol tanulóink becsülettel helyt álltak. Ebédet követően Marosvásárhely nevezetességeit tekintettük meg. Kezdve a csodálatos Kultúrpalotával, majd a több száz éves magán könyvtárral, a Teleki Tékával ismerkedtünk, végezetül körbejártuk a Vártemplomot is, amit a diákok nagy kíváncsisággal fedeztek fel. A vacsora elfogyasztása után Nyárádszereda kivilágított utcáin sétáltunk.

A péntek reggelünk is mozgalmasan indult. Első úti célunk Szováta volt, ahol körbejártuk a lélegzetelállító Medve-tavat. A dimbes-dombos sós vizű táj mindenki tetszését elnyerte. Ezt követően lementünk a „föld alá” a Parajdi Sóbányába, ahol egy kis játékvároska tárult elénk. Mi is kisgyermek módjára fedeztük fel minden zugát a bányának. Apró ajándékokkal és új élményekkel tértünk vissza szálláshelyünkre.

Szombaton reggel ismét útra keltünk. Meghódítottuk a Segesvári várat, ahol idejének nagy részét töltötte Vlad Tepes gróf (Drakula). Felfedeztük a magasban lévő, ma is működő német iskolát, amelyet a diákok minden reggel, csak 245 lépcsőfok megmászásával tudják megközelíteni. Következő uticélunk, Újfehéregyháza volt, ahol a Petőfi Emlékmúzeumot tekintettük meg. Majd következett Farkaslaka, ahol Tamási Áron sírjánál róttuk le kegyeletünket. A nap utolsó állomása a népművészeti remekek tárháza, Korond felfedezése várt ránk.

Nem győztünk betelni a különböző kézműves alkotásokkal, amelyek szemet gyönyörködtetőek voltak.

Kissé fáradtan értünk haza a közös MICS (különleges fűszerezésű erdélyi kolbász) partyra, amit vendéglátó diákok és tanárok közösen szerveztek a szórakoztatásunkra.

Ez egyben búcsút is jelentette számunkra, mert másnap reggel élményekkel és barátságokkal felvértezve indultunk haza Magyarországra. Elköszönve, iskolánk meghívását is tolmácsoltuk, várjuk vissza őket a következő tanévben.

Több diákban felmerült, hogy nyáron visszatér Erdélybe, és családjának is megmutatja e gyönyörű látványosságokat. Mindannyiunk számára felejthetetlen élményt jelentettek a közösen eltöltött napok.